10 Jahre Sisulizer

10 Jahre Sisulizer


Feiern Sie mit uns die Software, die Software-Lokalisierung seit 10 Jahren vereinfacht.

"In den letzten 10 Jahren haben sich alle Softwareentwicklungsplattformen weiter entwickelt. Es gab 15 Delphi, 9 .NET, 5 Windows, eine Reihe Java, Datenbank, Android und andere Plattform-Updates.

Jedes dieser Updates lieferte viele Herausforderungen, bot aber auch neue Möglichkeiten für Entwickler, die ihre Software lokalisieren. Das Ziel von Sisulizer war und ist, Sie als unsere treuen Kunden von den Details der neuen Formate zu verschonen, so dass Sie stets auf den aktuellsten Plattformen sofort mit Ihrer Arbeit beginnen können.

Sie haben uns in den letzten 10 Jahren geholfen, Sisulizer immer weiter zu optimieren. Vielen Dank! Ihre wertvollen Anregungen motivieren und geben uns den Antrieb, weiterhin unseren Vorsprung vor den Mitbewerbern zu bewahren.

Jetzt aber zurück an die Arbeit. Neue Plattform-Versionen stehen an und wollen von Sisulizer unterstützt werden. Zeit zu lokalisieren und neue Märkte zu erreichen."

--- Ihr stolzes Sisulizer Team

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Die Angebote richten sich an kommerzielle und industrielle Kunden.
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Updaten Sie auf Version 4

Sisulizer Version 4 ist ein kostenpflichtiges Update für alle Sisulizer Kunden.

Update auf Sisulizer 4

Verwenden Sie noch Sisulizer 3.x, Sisulizer 2008/2010 oder Sisulizer 1.x?

Aktualisieren Sie jetzt auf Version 4 und nutzen Sie alle Neuigkeiten in Version 4.

Softwarelokalisierungs-News

Version 4 Build 363 veröffentlicht

26.7.2016

Der neue Build kommt mit vielen neuen Features. [mehr]

Delphi Berlin, Android, Projekt zusammenfügen...

6.5.2016

Build 360 [...]

Delphi 10, VS 2015, .NET 4.6

14.10.2015

Bereit für die Zukunft [...]

Windows 10, Delphi XE8

28.4.2015

Bereit für die Zukunft. [...]

Willkommen 2015, Willkommen VS 2015

16.1.2015

Verbesserter .NET support und mehr. [...]

Unsere Anwender verwenden Sisulizer...

um internationalen Kunden Software in ihrer Sprache anzubieten

um Inhouse-Softwarelösungen zu übersetzen

um mehrsprachige Anwendungen für Firmenkunden zu erstellen

als Lokalisierungs-Dienstleister, um Kundensoftware zu übersetzen

um Software für Behörden zu lokalisieren

um Schulungssoftware an Universitäten zu übersetzen

um Benutzeroberflächen elektronischer Geräte zu lokalisieren

um Software im Medizinbereich zu übersetzen

um Software für Bergbauunternehmen zu lokalisieren

um mehrsprachige Steuerungssoftware im Maschinenbau zu erstellen

 

Ausgewählte Kunden

XML Settings

Use this dialog to configure the default settings for XML sources.

Output files

Specifies what kind of output file(s) are created. Possible choices are:

Value Description
Localized files Create a new file for each language in the project.
Multilingual file Create one multilingual file containing all the languages of the project.

Options

Specifies the formatting options when writing the localized XML files. Possible values are:

Value Description
Keep original format Retain the XML file original format in localized files.
Remove white spaces Remove the leading and trailing white spaces from the elements.
Encode all predefined characters If checked all characters using predefined entities (<, >, ", ' and &) will always be encoded even not necessary needed.

Entities to be processed

Specifies how XML entities are processed. Sisulizer always decodes predefined XML entities when reading an XML file. The following table contains the predefined entities:

Character Name entity Hex entity Integer entity
" &quot; &#x22; &#34;
& &amp; &#x26; &#38;
' &apos; &#x27; &#39;
> &gt; &#x3C; &#60;
< &lt; &#x3E; &#62;

Sisulizer always decodes any hex or integer entity. For example if the XML file contains * it will be read as "*".

When creating localized XML file Sisulizer always encodes & and <. Encoding of other predefined entities depends on their usage in the original file. If the original file has encoded them then the localized files created by Sisulizer use the same encoding. If the original uses several encoding methods Sisulizer prefers name encoding over hex and integer encoding, and hex encoding over integer encoding.

If original XML files contains hex or integer encoding that do not belong to the above predefined entities Sisulizer does never use any encoding when writing characters to the localized XML file. Plain character is written instead.

String entities

If String entities is checked Sisulizer decodes custom string entities when reading the XML file and encodes them when writing the XML file. A custom string entity is a entity defined either in DOCTYPE element or in the DTD file.

<!ENTITY sportname "Downhill skiing">

Whenever an XML element contains &sportname; it will be expanded to Downhill skiing. For example:

<sample>&sportname; is very fast sport.</sample>

will be expanded to "Downhill skiing is very fast sport".

If String entities is unchecked Sisulizer does not decode the string but leaves it as it is. For example the above sample will be read as "&sportname; is very fast sport".

When writing localized XML file Sisulizer does never use string entities but writes plain characters.

File entities

If File entities is checked Sisulizer decodes custom file entities when reading the XML file and encodes them when writing the XML file. A custom file entity is a file based entity defined either in DOCTYPE element or in the DTD file.

<!ENTITY vehicle SYSTEM "Sports.xml">

The content of Vehicle.xml is:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
  <sport>Skiing</sport>
  <sport>Cycling</sport>

Whenever an XML element contains &sports; it will be expanded to content of Sports.xml file. For example:

<sample>&sports;</sample>

will be expanded to:

<sample>
  <sport>Skiing</sport>
  <sport>Cycling</sport>
</sample>

If File entities is unchecked Sisulizer does not decode the string but leaves it as it is. For example the above sample will be read as will be read as "&sports;".

When writing localized XML file Sisulizer does never use file entities but writes plain characters.

Use byte order mark

Specifies if Sisulizer includes the byte order mark (BOM) in the beginning of UTF-8 or UTF-16 file when writing files. The following table contains BOM used with each file format:

Format BOM Description
UTF-8 0xEF, 0xBB, 0xBF UTF-8 is byte order insensitive but BOM is used to make difference between code page based text files and UTF-8 based text files.
UTF-16LE 0xFF, 0xFE Little endian UTF-16 text file.
UTF-16BE 0xFE, 0xFF Big endian UTF-16 text file.
Code page N/A BOM is not used with code page based text files.

Use visual editor

If checked Sisulizer shows visual XML editor whenever an XML node is selected in the project tree.

Maximum String Length

Specifies the maximum string length. If a string in the XML file is longer than this limit it is not extracted. If the limit is 0 all strings are extracted no matter the length of the string.

Context ids

Contains a list of attributes names that are treated as context attribute.